close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל כמה זמן צריך להחליף מצבר?

מערכת שורשט חשוון, תשפ07/11/2019

כאשר אתם עומדים לצאת מהבית ורוצים להניע את הרכב ולהתחיל לנסוע – אין כמעט דבר מתסכל יותר מאשר לגלות שהרכב פשוט לא מניע

תגיות:
כאשר אתם עומדים לצאת מהבית ורוצים להניע את הרכב ולהתחיל לנסוע – אין כמעט דבר מתסכל יותר מאשר לגלות שהרכב פשוט לא מניע. לפעמים אתם מגלים שהשארתם את האורות דולקים במשך שעות ולפעמים מדובר בבלאי שפשוט קרה עם הזמן. כך או כך, אתם צריכים מצבר חדש, כי אחרת המכונית לא תקבל את החשמל שהיא זקוקה לו ואתם לא תגיעו לשום מקום איתה. חשוב להכיר את מצבר הרכב ולהבין את חשיבותו עבור הנסיעה הבטוחה
שלכם, כמו גם לדעת מתי כדאי להחליף אותו וכמובן – לעשות זאת במחיר המשתלם ביותר האפשרי.

מהי חשיבותו של מצבר לנסיעה בטוחה?
המצבר הוא לב-ליבו הפועם של הרכב ובלעדיו המכונית שלכם פשוט לא תניע. התפקיד של מצבר לרכב הוא לספק את האנרגיה הדרושה למנוע שלו בכדי לפעול, כאשר גם למצברים ישנו תוקף ואורך חיים מסוים, אשר מומלץ להכירו מראש ולהחליף את המצבר בזמן, בכדי למנוע עוגמת נפש ועצירה של ההתנהלות היום יומית במפתיע.

כאשר מותקן בתוך המכונית מצבר שאיננו תקין או ש"הגיל שלו" גבוה מדי, המכונית עלולה להיעצר או להיות מושבתת ולא להניע מראש. כמובן שנסיעה בטוחה מתרחשת רק כאשר כל חלקי הרכב הינם תקינים, לכן החלפה של המצבר בזמן יכולה למנוע תאונות. במידה ואתם זקוקים למצבר חדש, חשוב לרכוש אך ורק מצבר המתאים באופן ספציפי לרכב שלכם ולוודא שגם ההתקנה, התפעול וכל שאר התנאים – הם בהתאם לנדרש, בין היתר שימוש במים מזוקקים המאפשרים למצבר את העמידות בחום העז שמייצר המנוע.

מתי יודעים שהמצבר שבק חיים?
לפעמים מצברים שנראים שסיימו את דרכם ושלא ניתן להשתמש בהם יותר כי הרכב לא מניע, אינם אלא מצברים הזקוקים להנעה מחדש ובמקרה כזה, חיבור של כבלים מרכב אחר יכול לסייע. עם זאת, לרוב מדובר ב"החייאה" של המצבר לתקופה קצרה בלבד, כאשר לאחר זמן מה המצבר שוב ישבוק. מצברים עבור רכבים פרטיים, זקוקים להחלפה בכל שנתיים או לכל היותר שלוש שנים, כמובן בהתאם לשימוש ברכב – שימוש אינטנסיבי המתבטא בנסיעות ארוכות ותדירות, כנראה יגרום לבלאי מהיר יותר במצבר.

כמה זה עולה להחליף מצבר ואיך מוזילים עלויות?
מוטב לרכוש מצברים מקוריים של חברה ידועה, אשר מעניקים ביטחון ורוגע באשר לתקינות שלהם. החלפת מצבר תעלה כמה מאות שקלים, כאשר הטווח של העלות הסופית יושפע מסוג המצבר הנרכש. הוזלת העלויות במקרה הזה, יכולה להיעשות כאשר ניתנת תשומת לב למצב הרכב ובמיוחד באשר לשימוש הנכון במצבר.

במידה ותקפידו שלא "לבזבז" את האנרגיה של המצבר, למשל באמצעות השארת אורות דולקים ברכב לכל הלילה – ובנוסף תשמרו על שימוש מושכל ברכב עצמו ולא תאמצו אותו יתר על המידה, גם המצבר שלכם יאריך חיים למקסימום הפוטנציאל שלו, מה שכמובן יחסוך לכם לא מעט כסף לאורך זמן.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה